cuba klik sikit ;]

May 1, 2011

musolla :)

ade 2 orang kawan aku ajak aku duduk di saff hadapan ketika
sessi tazkirahh..bukannya aku x tak gerak,tp serious mase
tu aku memang x buleh dudok di hadapan..jadik, ada dua
orang badar yang telah mengajak aku ke depan dengan
cara mereka sendiri, iaitu D (bukan nama sebenar)
dan A (bukan nama sebenar jugak)



D berkata;
"kidenng,maghi lahh kedepe ughuk aku nihh"
:kiden mari lah kedepan urut aku ni

aku pon balas..
"x po la,aku kobeh kaki ni x leh goghak"
:x pe la,aku kebas kaki ni x leh gerak

D kate lagi;
"maghi lahh kidenng..ghapak siket buleh ughuk aku"
:mari lah kiden..rapat siket boleh urot aku

aku jawab balekk..
"serious kaki aku kobeh nih..len kali la yo den ughot ekau"
:serious kaki aku kebas nih..len kali la ye aku urot ko


sungguh kaki aku kebas time 2,dan aku x tipu
tetibe plak A dtg,


A kate:
"kiden rapat siket naa kedepan"
:rapat siket ea kedepan

aku balas..
"jap gi lah,kaki kobeh"
:jap lagi lah,kaki kebas

A cakap panjang lebar:
"kiden,kiden taw dak para malaikat dok kibaskan sayap depa
untuk memayungi majlis ilmu taw..boleh dak kiden bayangkan,
betapa banyak nya pahala dan nikmat kalao kiden pi depan?
tapi kalao kiden rasa kiden tak maw pahala2 tu,A dakk kisahh aihh.."

(pas 2 bagi ceramah free lagi kodd)


aku balas...
senyumm sinis dulu..."ade jugak bada* yg macam kau kan?"

dengan kaki yang terhenjut-henjut,
aku dok paleng blakang..
terima kaseh lahh A,kau patahkan semangat aku nak
dengar tazkirahh..pas 2 moody je lahh aku kan?



itu je lahh kodd
anywayy,
bukan lahh oarang yg dok blakang tu SETAN,
atao pon orang JAHAT
bagi dye ruang siket,boleh kan?
aku suka cara D ajak aku kedepan..tengss D
untuk A,berubahh lahh..aku taw kau mampu (mampu ke?)
sorry kalao ade yang marah,chill lah kan,
at least,aku x letak name dye kan?kan?kan?haha
guide us to the straight path,ameen :)

No comments:

Post a Comment