cuba klik sikit ;]

Dec 27, 2011

sederhana pun boleh kan?


berdasarkan gambar diatas,terangkan apa yang saya bakal tulis,,
ya!


PERKAHWINAN :D
(mesti kau-orang tak faham kenapa Domo kan?haha)


ceritanya bermula begini~


"sepupu aku bakal berkahwin tak lama lagi,lalu sedikit perbualan antara aku dan dia telah terjadi..ketika itu kami sedang beli barang di sebuah pasaraya berdekatan,lalu ternampaklah satu printer"

aku: ehh,ni macam along punye..tapi along kite punye lagi murahh..
dia: ohh,akak pun ade macam nihh kat rumah..ye lah,harituhh asek buat kad
aku: kad? (sambil buat muka pelek)
dia: kad jemputan kawen lah..harituhh akak buat sendirik,pastuh tak jadik
aku: habis tuh?akak suruh kedai buatlah?
dia: takk lah,akak suruh bewan buatkan,
aku: bagus idea tuh..nanti orang buang jugakkan kad kite tuh?



itu lah dye cerita yang aku nak sampaikan..maksudnye dia BERSEDERHANA! ini bukan pasal nak jimat bajet,tapi soal SEDERHANA..dapat tak?muahahaha..walao kite jadik raja sehari,tapi tak perlu sampai membazir dan keterlaluan kan?tahu kan?Allah tak suka orang yang membazer?ehem ehem ehem~

namun begitu,tak kesah kalao nak suruh kedai buatkan,ya mungkin kita tak berkemahiran?jadi buatlah kat kedai,tapi jangan lahh terlalu mahai sampai berharga belasan ringgit atau beringgit-ringgit mahupun puluhan atau ratusan?
yang paling penting,tepuk dada tanye iman

haha,poyo je aku ni kalao bercakap =,='


p/s: selamat perantin baru untuk semua yang dah kawin,baru kawin,atau bakal kawin!

guide us to the straight path,ameen :)

No comments:

Post a Comment