cuba klik sikit ;]

Jan 30, 2012

cable car ~


gambar ini tiada kaitan sebenarnya

-situasi satu-
"ehh, macam mana kau masuk sekolah terkemuka di Malayasia tuh?"
"ohh,aku ada pakcik dekat sana,dia guru berpengaruh jugaklah"

-situasi dua-
"ehh,macam mana kau dapat biasiswa terkemuka di negara tuh?"
"ohh,sepupu aku kerja dekat sana.dia yg tolong settlekan semua"

-situasi tiga-
"ehh,macam mana kau dapat masuk universiti terkemuka di dunia tuh?"
"ohh,atuk aku lecturer yg dikagumi disana"

-situasi empat-
"ehh,macam mana kau dapat kerja kat syarikat terkemuka di alam tuh?"
"ohh,bapak aku kawan dgn pemegang share terbesar untuk syarikat tuh"


kalau kau,aku atau sesiapa juga adalah orang seperti semua sittuasi diatas,kita semua adalah:

LOSER besar!


reasonnya?

kita takk payah nak 'cable' sgt lahh kan?kenapa?kau tak percaya diri kau ke?ingatlahh weh,kalau mende tuh dah ditakdirkan oleh Allah,insyAllah kau dapat..tak payah cuak la..tapi pada aku,it's okay lah kalau nak ber-cable bagai tapi kalau kau punye result sangat bagus dan menepati semua syarat yg dikehendaki,cuma kau ber-cable sebab sekarang kan ramai yg bijaksana jadi,mungkin perkara ni dapat dimaafkan,kod la?tapi,result pun hampeh?pengalaman tak ade?tak reti sana,tak reti sini dan kau dapat semua yg kau nak sebab cable-cable kau tuh..
it's TOTALLY UNFAiR bro!!

cuba jadi macam mak aku, SARINA ABU BAKAR :)
dulu dia pernah berkerja di ON,senawang...masa tuh dia buat interview nak naik pangkat.tapi sebab dia baru kerja kat situ,dia tak dapat dan senior2nya yg hampeh di ON tersebut gelakkan dia (biadap gila,kalau aku jumpa siap lah)..tapi bila dia dah lama,dia mintak lagi.ujian dia banyak soalan,dan makk aku dapat semuanya lulus..bila interview,org tuh angguk2 mcam suka tapi bila result keluar mak aku tak dapat..dia kata tak apa,interview lagi,tapi masih tak dapat..sampai dia terdengar kawan dia cakap:

"weyh L, macam mana kau dapat naik pangkat doh?"
"ehehehe,pakcik aku kan ada?"

"ehh M,kau pun naik juga?"
"yela,sebab sedara aku tuhh tlg"

mak aku pun punya bengang!mak aku buat lagi ujian dan lulus ujian 100%,bila interview mak aku cakap:
"saya kat sini sebatang kara,pakcik saya tak kerja sini,abg saya tak kerja sini,atuk saya tak kerja sini dan tak ada saudara mara..tapi saya yakin saya akan dapat naik pangkat sebab kebolehan saya dan pengalaman yang saya ada insyAllah" (lebih kurang la cam ni)

lepas keluar result,dia MASIH lagi tak dapat naik pangkat!!!tapi,interview seterusnya mak aku dapat,alhamdulillah..dan sekrang mak aku tak kerja dah kat situ,haha



entry kali ni agak panjang sebab aku geram jugak tengok orang bercable ni,tapi rezeki masing2 lah kan?bagi siapa yg seumur hidup dia bergantung pada cable,dan even kau loser besar,aku mintak maaf la,ini pendapat aku kerana kau macam amek rezeki orang lain jeh hoh =,='
guide us to the straight path,ameen :)

No comments:

Post a Comment