cuba klik sikit ;]

Feb 22, 2012

baca sekejap boleh kan?

"Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya!"
"Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya".
surah As-Saff ayat 2 & 3



aku tujukan untuk semua yg membaca termasuk diri aku sendiri,khususnya untuk manusia yang sudah mula berubah tetapi dahulunya mengHUKUM orang bagai nak gila dan amnya kepada manusia yang baru nak mengenal dunia..senang cerita semua orang kene ambil iktibar dari apa yang ada dalam entry aku nih..kalau kita takut nak tulis pasal benda baik,sebab kita takut nanti kita pun akan jadi macam mereka yang sudah berubah itu, kita silap..Allah kan ada?doa banyak-banyak supaya kita ni duduk dalam agama Dia ni baik-baik dan taat perintah Dia selalu..aku buat entry ni bersebab,ya SANGAT bersebab,tapi sebab nye biar aku je lah yang tahu..

jangan lah cakap something yang kita tak buat!

eg:
"weih!buang sampah dalam tong!" sambil membaling tin minuman ke dalam longkang.
"ni kenapa conteng dinding!" sambil tulis nama sendiri di dinding tersebut.
"mana boleh bercinta dik!haram woi!masuk neraka woi!meh sini aku denda kau duduk setengah 20 minit dan ketuk ketampi 40 kali je satu batch kau ni!" sambil berpegang tangan dengan kekasihnya.

*sambil tuh tak semestinya berlaku pada waktu kejadian,boleh jadi jugak berlaku selepas kejadian

so,faham tak?hahaha..tak kesah lah even kita cakap pasal mende kecik pun kalau kita tak buat baik tak yah cakap..tapi bagi sesiapa yang menyesal,boleh boleh boleh..mintak ampun dengan Allah,sebab Allah maha pemurah,dan yang paling penting!kalau salah dengan orang,kita kena mintak maaf dengan orang taw!

di kesempatan ini..aku nak mintak maaf..aku jugak pernah buat silap,tolong doakan semoga Tuhan ampunkan aku jugak..dan kepada semua pembaca,mintak maaf sekiranya aku pernah jadi seperti orang-orang diatas tuh,mintak maaf sangat-sangat..jujur,aku mintak maaf dari hati ni,sorry :'(



p/s: memang TRAUMA tuh perit,tapi watlek jeh~





guide us to the straight path,ameen :)

No comments:

Post a Comment