cuba klik sikit ;]

Feb 7, 2012

haish,macam mana nih?


"sha,kau dah tengok gambar baru isya dah?"
"dekat fb ke?belum lagi lah.cuba kau usha jap leeya"




"pergh,sweetkan?"
"ape yg sweet sgt tuh leeya?"
"tak ade lah.semua org ade bf,aku jeh yg tak ada lagi"

tiba tiba fika masuk sebab pintu tak tutup

"apa kau merepek leeya.kan rifa tu nak kat kau,kau je yg jual mahal sgt.dah lah dye tuh hotstuff.tak yah lah nak cuak sgt.kan ko dah habis sekolah.tak ada maknanya ustazah-ustazah kat sekolah agama kau tuh yg akan serang kau atau tak ada senior kau yg akan marah-marah kau.so,couple jeh la.kau dah besar doh!tak kan kau nak berputih mata.okay la,aku nak mandi dulu,jap lagi aizat datang jemput nak tgok wayang.bye korg!"

"so leeya?kau tak couple sebab kau bekas sekolah agama ke?"
"ehh tak lah sha,aku..aku..aku..buat ni sebab Allah"
"betul ke leeya?kalau macam tuh bagus lah"
"tapi sebenarnya sha,sebab aku bekas sekolah agama pun salah satu sebabnya"
"okay,macam ni lah leeya.kita tak rugi apa pun kalau tak couple..tak payah nak bermutih mata sgt lah kan sbb tak couple..sebab kat akhirat nanti mata kau akan bersinar-sinar,haha"
"tapi si rifa tuh asyik-asyik ajak aku couple,aku kesian kat dye lah"
"alahai,tak payah nak kesian kat org lah,kesian kat diri sendiri nanti kat akhirat kalau kau teruskan niat kau tuh..okay,alang-alang kau dah besar ni ,apa kata kau kawin jeh dgn rifa,lagi senang.aku tahu,rifa tuh budak baik tapi dia salah step.tapi kalau kau nak sgt bercinta boleh,tapi bincang dengan mak bapak kau supaya parents kau follow mana-mana kauorang pergi,haha"
"jadi, boleh lah bercinta?"
"haha,kau fikir la sendiri leeya,kau dah besar..kalau kau rasa betul kau buat lah.kalau rasa tak betul,tak payah buat..dan kalau nak buat perkara tak betul,kau kene ingat yg ayah kau pun dapat saham jugak leeya oi,hehe..better kau study betul-betul dan kerja besar dulu baru cakap pasal ni..oh yea,jaga diri kita untuk bakal suami kita nanti"


ahaha,aku tahu ramai yg mengalami masalah yg sama..tapi kita semua dah besar so fikir lah betul-betul..

yg aku tahu,boleh berkongsi perasaan dengan seseorang tapi pastikan kalau bertelefon,ckp bende penting contohnya menngenai majlis perkahwinan korang,dan mesej pun bende2 yg penting..nak dating pun boleh untuk mengenali hati budi masing-masing tapi dating sekali dengan parents dye,siblings dye ngan member dye :) kalau tak betul apa yg aku cakap ni,sumone betul kan lah :DD

p/s: sebenarnya post ni bukan sebab nak kawin ke ape,tapi sebab aku..punya sukalah,haha!
guide us to the straight path,ameen :)

No comments:

Post a Comment