cuba klik sikit ;]

Mar 3, 2012

hantu sudah penat,tunggu manusia cari malaikat -matluthfi90 :D

"tok,anak saya dah dua hari tak buang air besar.saya rasa dia kene guna-guna org ni.cuba tok tlg tgok-tgokkan!"

"tok bah,saya benci tengok jamil tu tok.sejak dia berniaga kat sebelah kedai makan saya,kedai saya dah tak maju.cube tok bah bagi sikit jamil ni.biar dia rasa.tok bah buat kedai dia tak laku"

"bok miah,saya suka sangat dengan Peah hujung kampung tuh.bok miah buat lah supaya Peah nak kat saya nih.saya dengar minyak guna-guna Jahal bagi Hindun tuh jadi.bagi lah saya sikit"

"aku memang tak puas hati dengan si Faizul tuh.kau tolong bawak aku weyh jumpa mana-mana bomoh.aku nak santau si Faizul tuh!"

"wawa,tolong mama letakkan biji kacang hijau ni dekat sebelah peti duit tuh.tok bomoh dah jampi ni.dia kata kalau buat macam ni,toyol tak datang"


kalau kita berterusan dengki-mendengki dan asyik-asyik nak jumpa bomoh untuk selesaikan masalah,rakyat kita akan jadi LEBIH mundur,walau sekalipun negara dah maju!org kata apa? :
"belajar bertingkat-tingkat,bodoh melantun-lantun"
buka mata,berhentilah jumpa bomoh segala bagai.better tadah tangan,berdoa kepada ALLAH,dan mula cari inisiatif untuk selesaikan masalah pastuh tawakal je~insyAllah,Allah permudahkan!
guide us to the straight path,ameen :)

2 comments: