cuba klik sikit ;]

Apr 2, 2012

Buat baik,balasan pun baik what?

org Arab kata apa, "jar qablad dar" yg bermakna jiran dahulu sebelum rumah..yer,maksudnya kalau nak pilih satu rumah,tengok jiran dye dahulu.hari ni aku nak cakap pasal jiran,ye jiran.selama 18 tahun aku hidup,dah ada 5 rumah dah aku pindah randah..eleh,baru 5.nanty aku kaya aku pindah sokma lah,yeay!hehehe..aku nak cite la sikit pasal jiran aku,tapi yg ni bukan pasal jiran baru taw,ini pasal jiran-jiran lama yg aku pernah ada..

aku pernah ape,ada jiran yg asek mengata dan cuba pisahkan ibu ngan ayah aku..aku pun pernah ada,kejiranan yg teruk dengan kes rogol,mak aihh cuak gila time tuh..aku pun pernah ada jiran yg selalu mengumpat org tak tentu pasal,mengata ibu aku balik kerja mlm2 buat mende tak senonoh padahal ibu aku kerja tlg laki,bukan macam dyeorg mempelose kat rumah pas tuh mintak duit laki beli emas bagai..yg paling aku sayang dulu,jiran depan rumah aku selalu buang taik kucing kat rumah aku,aku pun tak tahu motif dye pehal?juga,mempunyai jiran yg ejar mengaji,bila anak dye ada problem ngan adek aku,dye tahan adek aku lepas ngaji..bila org renovate rumah buat tembok,kata macam tembok besar china lah..dan pelbagai lagi,haha

aku jgak pernah ada jiran yg baik,nama dye Cik Mek ngan Cik Pozi,yeay dye baik sangat..masa aku baru pindah dekat rumah baru,dye tolong antar lauk kod,huhu terharu family aku sangat-sangat..kau ade ke jiran baik cam ni?hhaha,tak kan :)

aku mengaku,aku jugak pernah jadi jiran yg jahat..haha..bila mlm,aku baling batu kat atap rumah makcik tuh,sebab dye tahan adik aku lepas ngaji,aku pun ambek taik kucing pas tuh lempar balek kat rumah acik yg buang taik kat rumah aku tuh..lagi best,aku pernah cakap macam ni "mardhiah,baliklah dah magreb-magreb ni..setan banyak kat luar ko boleh lagikan dok merayau..dah balik jangan asek mengumpat kat rumah org" kat jiran aku padahal adik aku kat dalam rumah,haha..ye aku mmg jahat..tapi lepas tuh tak ada siapa nak carik pasal dengan aku,jangan main-main,anak pakcik KAMARUDIN ni wanita kental :) muahaha..lepas perkara tuh,org kata aku kurang ajar,tapi aku tak kesah pun sebab aku kurang ajar pun sebab aku ajar dyeorg hormat org lain sikit,haha

kesimpulannya,jadi lah jiran yg baik..sepatutnya,korang kalau dapat jiran yg hampeh mcm aku ni,korang tak yah balas,biar Allah je balas..tapi nak buat macam mana,aku ni lain sikit,hahaha..apa-apa pun,saya sayang jiran baru saya semua sebab mereka baik,walaupun pandangan politik yg berbeza,hahaha tak ada kaitan..okay itu aje,haha-tapi baru-baru ni makcik yg buang taik depan rumah aku tuh muncul balik dalam hidup aku,hurmmm,apa patut aku buat?haha

p/s: jiran fasa 9 baik sangat,saya suka walau ramai tak kenal saya sebab dulu saya dok asrama :)
guide us to the straight path,ameen :)

No comments:

Post a Comment