cuba klik sikit ;]

Jul 28, 2013

TROUBLESHOOTER :)

"okay,cuba baca soalan ni,cari apakah solution untuk 'Troubleshoot' problem nih"

Tugasan yang  Cikgu Siti Zaharah,atau pun cikgu Sains Computer aku tuh buat aku tersenyap sekejap dari terus untuk aku cari jawapan.eh,lamo den tak donga perkataan tuh. aku senyap je,terus teringat benda benda lama.

"nah weh,amek ni.note ni aku yg buat."
"note ape ni?"

dekat nota tu,ayat dia lebih kurang cenggini lah,aku tak ingat:
 Thanks for being my Troubleshooter
"weh troubleshooter ni apa?kau nak kata aku ni masalah kat kau ke?"
"bhahaha,carik sendiri maksud perkataan tu do"


and of course,aku ialah watak berkaler hijau,dan dia purple


aku suka layan dia buruk buruk,panggil dia pun dengan panggilan yg org kata kasar.aku suka pnggil dia pondan,lembik,dan sebagainya sampai.ada kawan aku ckp mcm ni

"aku kesian lah kat si purple tu,dapat kawan poyo mcm kau,haish"
 


nak buat macam mana,hehe..tapi tu lah yg uniknya si purple ni,dia tak pernah tinggalkan aku,sekali pun.walaupun aku selalu kutuk kawan kawan Badar dia masa kat sekolah dulu (muehehehehe).sampai menangis nangis dia, aku kutuk member Badar dia pun,dia still kawan ngan aku,haha.

Alhamdulillah,bila aku masuk kat sebuah matrikulasi (perghh,ayat mcm hape je) ,aku tak sangka dia akan masuk situ jugak.ye lah,result 11A cantik molek bak hang,mana nak masuk kolej biasa biasa kan?agaknya Allah nak dia jaga aku kot,hehe.

but still,kiden tetap kiden,suka gak buat dia sakit hati.buat si purple ni sakit hati mcm hobi do,haha..pas tu satu aku suka pasal dia,dia tak jemu pun nak ajar aku yg bingai ni,walau pun ulang ulang kali. dia pun tak jemu nak ajak aku buat baik,asyik asyik suruh join usrah -,-' walau pun berkali kali aku cakap tak nak,haha.

tapi kali ni,tak ada rezeki aku nak sambung ke Uni dengan dia,memandangkan dia dapat Uni kat bangi ,padahal aku jauh nun di penang,k takpe takpe.

Lepas ni tak ada sapa boleh jaga aku,macam dia jaga aku kot?tapi aku yakin,kalaupun tak dapat lepak lagi,aku tahu nanti kitorg mesti boleh lepak lepak time lain.tak kat ats dunia,insyAllah kat syurga,ameennn sikit weh,ameeen . 


 
boleh tak?hehe :)

p/s; tiada kata secantik bahasa,untuk ku puji kau sahabat :D

guide us to the straight path,ameen :)

No comments:

Post a Comment